veel mazzel en een klein beetje pech - Reisverslag uit Port Alberni, Canada van Sandra Boer - WaarBenJij.nu veel mazzel en een klein beetje pech - Reisverslag uit Port Alberni, Canada van Sandra Boer - WaarBenJij.nu

veel mazzel en een klein beetje pech

Blijf op de hoogte en volg Sandra

03 September 2015 | Canada, Port Alberni

Changed plans deel 2
De volgende dag was het plan om naar de Stamp River Profincional Park te gaan. Met de bus tot de helft, en dan de rest lopen. Het was een moeilijk bereikbare plek met het openbaar vervoer. Maar we hadden enorm mazzel, want ons kamergenootje had een auto gehuurd. Met zijn drieen zijn we dus naar Stamp River Provincional Park gegaan.
Wat was het prachtig. De giga grote watervallen, en als je goed keek, zag je de zalmen stroomopwaarts springen. We hebben er denk ik wel een half uur naar staan kijken. Ongelovelijk hoe hoog en ver die vissen kunnen springen. Bij navraag bleken de vissen te springen om bij het verse smeltwater te komen. Ik was echt vol ongeloof over de kracht en de energie die de vissen nodig hebben om te springen. En 9 van de 10 keer lukt het niet. Op het moment dat het wel lukt, staat een volgende giga stroming te wachten. Er waren duizenden zalmen, kleine maar ook hele grote van ongeveer een meter lang. Het geluid van de watervallen en de springende vissen was overweldigend. Heel bijzonder om mee te maken.
We hebben er ongeveer 2 uur rondgelopen, er was een trail maar het zag en niet uit alsof die gebruikt werd. De prachtigste uitzichten konden we genieten. Vlak voor onze neuzen vloog een grote eagle. Dit is wat ik bij Canada had verwacht. Lopen in een bos met weinig mensen, wild zien en heel veel watervallen en uitzichtpunten. Ik heb ervan genoten.
Helaas liep de trail snel dood (na ongeveer een uur lopen) en moesten we weer terug lopen. Onze kamergenoot wilde graag naar een bekende 'hole in the wall'. Dat was een soort rots waar een gat in zat (heel groot), je kon erdoorheen kijken. Daar liep een stroompje, dus een waterval doorheen. Was wel grappig om te zien maar niet heel indrukwekkend. Inmiddels regende het weer en besloten we nog wat verder te rijden naar een lake. Onderweg zag ik twee woodpackers (spechten maar dan veel groter als in Nederland). De lake konden we niet vinden, maar we kwamen wel bij een mooi uitzichtje. En daar zag ik waarempel een zwarte beer. Die was op zn gemak aan het kijken, lopen, zwemmen en vissen. Wauw dat was gaaf zeg! We zagen dat hij met gemak een vis ving. Maar er waren kapers op de kust. Inmiddels was er een grotere zwarte beer in zicht gekomen. De kleinere beer liet snel de vis gaan en rende een beetje bang langs de andere beer. Daarna verdwenen ze uit zicht. Een minuut ongeveer later, kwam er weer een andere beer aan (vanuit een andere hoek dus moet wel een andere geweest zijn). We hebben dus 3 zwarte beren gezien daar. Ook deze beer ging zwemmen. Het was ongelovelijk dat we dit allemaal op1 dag zagen. Terug bij het hostel ging ik even checken of mijn gewijzigde aankomsttijd oke was. Tot mijn grote schrik schreven ze dat mijn reservation gecanceld was. Ze snapten niet waarom, maar er was geen plaats meer. En even, wist ik niet meer wat te doen. Ik heb snel gekeken of er bij een plaatsje in de buurt van Tofino plaats was, maar dat was ook niet het geval. Een druk en vervelend uurtje volgde. Ik kon mijn bus nemen, maar nergens overnachten. Mijn reservation bij een hot spring tour moest worden afgezegd, ik moest onderdak vinden en besluiten wat ik zou gaan doen. Gelukkig werd ik heel goed geholpen door de hostelmedewerker en ondersteund door Hanne. Ineens vielen al mijn plannen in duigen.
Ik had de mazzel het te zien voordat ik de bus had genomen. Nu kon ik in dat hostel blijven voor de andere nachten. Dat was erg fijn. Ik heb andere dagen geboekt in Tofino, en mijn verblijf bij Ucluelet gecanceld.
Op naar het maken van nieuwe plannen. Een dagje meer in port alberni, een dagje minder in ucluelet. En als ik dan toch aan het veranderen was, kon ik meteen wel alles omgooien. Ik besloot om dan ook meteen maar een auto te huren voor later, en mijn route te wijzigen (klein beetje maar). Ik was ook zo slim om mijn andere boeking te bekijken die ik op datzelfde moment had gedaan. Het bleek dus zo te zijn dat ook mijn laatste hostel gecanceld was. Gelukkig kon ik die opnieuw boeken, dus dat was geen probleem.
Nieuwe plannen, enthousiast over het huren van een autotje en vooral moe van alles wat ik die dag had meegemaakt kon ik lekker slapen. Gelukkig in een hostel, en niet op straat.
Liefs

  • 04 September 2015 - 11:02

    Els:

    lieve Sandra Nou nou jij maakt wat mee allemaal.Je blijft aan het regelen om verder te reizen en te overnachten.Wat zal het een overweldigende beleving zijn geweest om bij die watervallen te staan.En ongelooflijk hoeveel verschillende en bijzondere dieren je al hebt gezien,indrukwekkend!Nog 11dagen dan ben je weer thuis dus geniet met volle teugen van de tijd dat je nog daar bent.Veel succes en plezier in Canada.groetjes en liefs van ons

  • 04 September 2015 - 11:53

    Margreet:

    Hoi lieve Sandra,

    Wat vind ik jou een ongelofelijke kanjer! Knap hoor hoe je met de veranderingen omgaat! Gaaf wat je allemaal ziet! Veel plezier.
    Dikke knuffel, Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Port Alberni

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 September 2015

meer dan geweldig

03 September 2015

veel mazzel en een klein beetje pech

31 Augustus 2015

plan changed

31 Augustus 2015

Hostels

29 Augustus 2015

Goed geregeld & gezelligheid
Sandra

Actief sinds 28 Juni 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 6532

Voorgaande reizen:

22 Juni 2019 - 12 Juli 2019

Canada 2.0

28 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: